STEM u vrtiću: rani koraci prema budućnosti

STEM (engl. Science, Technology, Engineering, Mathematics) je obrazovni pristup koji se fokusira na integraciju znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Iako se često povezuje s obrazovanjem u školama, STEM ima značajnu ulogu i u predškolskom obrazovanju. Navedena područja doprinose razvoju kreativnosti, sposobnosti rješavanja problema, planiranja, analitičkog i kritičkog mišljenja, potiču suradnju, suradničko učenje i timski rad, a poticanje i razvoj tih vještina povezano je s provođenjem obrazovanja na svim razinama, počevši od rane dobi.
Djeca kroz STEM radionice:
– razvijaju vještine rješavanja složenih zadataka i izazova,
– vježbaju strpljenje prilikom svladavanja prepreka,
– vježbaju razmišljanje izvan okvira i razvijaju maštovitost,
– upoznaju se sa znanstvenim radom (od pretpostavke do zaključka) koji je važan za sve poslove, na području prirodnih ili društvenih znanosti,
– razmišljaju i povezuju znanja kroz zabavne pokuse i radionice,
– razumiju procese ili sustave,
– otkrivaju nova znanja jer se potiče njihova znatiželja,
– slobodno izražavaju svoja mišljenja ili ideje,
– timski rade s vršnjacima.
Provodili smo različite STEM aktivnosti: Znanost u staklenci, Kruženje vode u prirodi (djeca uče na koji način voda kruži u prirodi, odnosno način na koji nastaje kiša), Pecanje ribica (djeca uče osnovne principe magnetizma), Cvijet koji mijenja boju (djeca uče na koji način biljke upijaju vodu), Tone – pluta, Što je zrak?, Eksperiment s balonom (kako napuhati balon uz pomoć sode bikarbone i octa).
Zavirite u našu galeriju fotografija!

